Június 27-én közös kampányindító eseményen jelentette be együttműködését a Procter & Gamble (P&G) Magyarország és a Magyar Paralimpiai Bizottság. „A Mindennapok Bajnokai” címet viselő, július 1-jén induló közös kampány keretében reklámfilmet is bemutatnak. A megjelölt üzletekben és időszakokban minden megvásárolt P&G termék után a vállalat támogatást nyújt a Magyar Paralimpiai Bizottságnak a paralimpikonok fizioterápiás kezeléseire. A kampány arca Hajmási Éva paralimpiai ezüst- és bronzérmes, világ- és hatszoros Európa-bajnok vívó. "A paralimpikonok számára minden támogatás nagyon értékes" - mondta el Szabó László MPB-elnök. Tájékoztatása szerint a magyar küldöttség célja a tokiói teljesítmény megismétlése lesz Párizsban.
„A Procter & Gamble nemzetközi szinten immár 12 éve elkötelezett támogatója az olimpiai és paralimpiai mozgalomnak, ezért is döntöttünk úgy a magyar leányvállalatnál, hogy idén nemzeti szinten is a Magyar Paralimpiai Csapat mellé állunk. A július 1-jén induló reklámkampányban 22 márkánk szerepel, amelyek megvásárlásával bárki támogathatja a paralimpikonok felkészülését” – emelte ki a P&G Magyarország és a Magyar Paralimpiai Bizottság csütörtöki kampányindító eseményén Montague-Katus Adrienn, a cég vásárlói marketing igazgatója. „Célunk, hogy rávilágítsunk a paralimpiai sportolók figyelemre méltó tehetségére, és az ő teljesítményükkel, kitartásukkal, bátorságukkal szeretnénk motiválni mindenkit a sport mellett arra is, hogy merjék megragadni a lehetőségeket az életben, hiszen ők a legjobb bizonyíték arra, hogy nem létezik lehetetlen.” – tette hozzá.
„Örömmel tölt el, hogy vannak olyan piaci szereplők hazánkban, akik a parasportban értéket látnak, és támogatóként mellénk állnak, nagyon fontosak számunkra ezek a partnerségek” – emelte ki Szabó László, a Magyar Paralimpiai Bizottság elnöke. Természetesen a párizsi esélylatolgatás sem maradt el: „Magyarországnak jelen pillanatban 30 visszaigazolt kvótája van 10 sportágban Párizsra, de ez a szám még jócskán növekedni fog a kvalifikációs időszak július végi zárásáig. Tokióban 18. helyen végeztünk az éremtáblázaton, 16 érem megszerzésével, amit nehéz lesz megismételni, hiszen míg korábban 163 ország vett részt a játékokon, a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság becslése szerint most 180-nál is több nemzet sportolói küzdenek meg az érmekért és a helyezésekért a francia fővárosban. Bízom benne, hogy sportolóinknak sikerül megismételni, esetleg felülmúlni a tokiói teljesítményt” – fejtette ki a sportvezető.
A kampányból befolyt összeget sportegészségügyi, azon belül is fizioterápiás kezelésekre fogja fordítani a Magyar Paralimpiai Bizottság. „A parasportolók fokozottabban ki vannak téve a sportsérülések kockázatának, amelyet számos kutatás eredménye is igazol: például a paraúszók nagyságrendileg 50%-a vállfájdalmakkal küzd. Sok esetben maga a kerekesszék működtetése is megterheli a parasportolók ízületeit. Ugyanakkor fontos bevezetnünk a köztudatba, hogy a fizioterápia nemcsak a sportsérülések megelőzésére és kezelésére szolgál, hanem a teljesítményfokozásban is hatalmas szerepe van” – hangsúlyozta Mayer Ágnes, a Magyar Gyógytornász-Fizioterapeuták Társasága Sportfizioterápiás munkacsoportjának vezetője.
A fizikai kezelésen túl a fizioterapeuták holisztikus ellátást nyújtanak, amely magában foglalja a pszichológiai támogatást is, segítve a sportolókat abban, hogy megbirkózzanak az edzések és a versenyzés okozta nyomással. Hajmási Éva paralimpiai ezüst- és bronzérmes vívó, a kampány arca szintén kiemelte, hogy a fizioterápia mára elengedhetetlen részévé vált a felkészülésének. „Én, mint élsportoló, a szakmai vívóedzések mellett elengedhetetlennek tartom a prevenciót és a jó kondíciót, a kiegészítők fontos elemei a felkészülésemnek. Állóképesség- és gyorsaságfejlesztő, erősítő edzésekre járok heti kétszer, amelyek során manuálterapeuta segíti az erőnlétem fejlesztését. Emellett heti egy masszázst iktatok be a regenerációért, illetve mindent bevetek, hogy a testi képességeim mellett lelki szinten is a legjobbat hozzam ki magamból” – mondta el sportolónk, aki immár harmadik paralimpiájára készül. Párizsban mind egyéniben, mind a női tőr- és párbajtőrcsapat tagjaként pástra lép, célja pedig a győzelem!
Éva kampányfotójával minden résztvevő üzletben találkozhatnak a vásárlók július 1-jétől, ahol a P&G termékek megvásárlásával támogathatják a Magyar Paralimpiai Csapat fizioterápiás kezeléseit. Ez gyakorlatilag annyit jelent, hogy az elkövetkező 2,5 hónap során bárki, aki a megjelölt üzletekben és időszakokban Ariel, Lenor, Gillette, Jar, Pampers, Always, Pantene vagy bármilyen egyéb P&G terméket vásárol, azzal a paralimpiai sportolókat segíti, termékenként 6 forinttal.
A kampányban résztvevő üzletekről, márkákról és termékekről bővebben az alábbi linken tájékozódhatnak: https://www.everydayme.hu/parasport