Menüpontok

Tokyo 2020 – 10. nap

Augusztus 24-én elkezdődött a XVI. Paralimpiai Játékok, cikksorozatunkban minden nap a magyar érdekeltségű menetrendet, versenyeket gyűjtjük össze a legfontosabb információkkal és honlapunkon frissítjük az eredmények alapján.

PARAATLÉTIKA (Olimpiai Stadion)

Biacsi Ilona (T20) 1500 méteren, 4:53.36-tal 5. helyen végzett, míg ikertestvére, Biacsi Bernadett (T20) 4:58.41-es idővel 8. lett.

"A felkészülés során voltak ugyan gondok, de őszinte leszek, nem ezt vártuk magunktól, legalább egy érmet szerettünk volna szerezni a testvéremmel. Nem jött ki a forma, ami elkeserít, ezt az ötödik és nyolcadik helyet még meg kell emésztenünk. Kicsi keserű szájízzel megyünk haza Tokióból. Az időjárással sokat küszködtünk az első héten, már akkor éreztük, hogy valami nem stimmel, ezért örültünk, amikor bejött a hűvös idő, jobban is mentek az edzések. Az esővel egyébként semmi gond nem volt a döntőben, inkább felfrissített, a futam eleje még jól is ment, de éreztem, hogy visszaesek, mintha kicsit merevebb lettem volna. Mindent megpróbáltam, de ez volt a legtöbb, ennyit bírtam."

A 400m síkfutás Európa-bajnoka és világcsúcstartója, Ekler Luca (T38) elődöntőzött és 3. lett 1:02.17-tel. A döntőt holnap, 20:38-kor (13:38) rendezik.

PARAKAJAK-KENU (Sea Forest Kajak-kenu Pálya)

A kajakosoknál Juhász Tamás kezdte a sort, aki a KL1 középdöntőjében gyengébb rajt után, hatalmas hajrával megnyerte a futamot 50.456-tal és A-döntős Kiss Péter Pál mellett. Kiss Péter Pál paralimpiai bajnok lett, miután majdnem 3 másodperccel jobb időt (45.447) ment, mint az előfutamban beállított rekordja. Végül másfél hajónyi előnnyel ért célba.

"Azért nehéz volt így is, nem ilyen idősjárási körülményekre számítottam, napra, meg sokkal melegebbre, egész végig így készültünk a nyáron, úgyhogy ez egy kicsit visszább vett a teljesítményből szerintem. Illetve volt egy sérülésem, a könyökömnél, amit még a bemelegítésnél is éreztem. Úgyhogy azért volt izgulás, többször is megcsúszott a kezem a lapáton, nagyon csúszós, vizes volt." - mondta a paralimpiai bajnok.

Ugyanebben a döntőben Juhász Tamás a hatodik lett 52.590-nel.

"Az az igazság, hogy én kenuval kezdtem, és a kenura fektettem nagy hangsúlyt. Nekem a rajt igazából nem az erősségem, sokat kell még rajta dolgozni. A középfutamban is az volt, hogy egy hajóval lemaradtam, de igazából a kenuban is az van, hogy mindig a végén jön meg az erő, és amikor a többiek lassulnak, akkor tudom behozni a lemaradásomat. Itt most a döntőben annyira kaptam a vizet (a mellette lévők által keltett hullámokat, mivel gyorsan lemaradt), jobbra-balra ment a hajó orra, egyszerűen nem tudtam erőt beleadni, próbáltam korrigálni. Nálunk a kormány be van állítva egyenesbe, így a hullámok igazából a hajó orrát viszik el. Nem akarok magyarázkodni, de ez is benne van. Ezt persze gyakoroltuk edzéseken Petyával is, de ott a végén kaptam meg a vizet, itt meg már nyolcvan méternél. Most nagyon megerősödött a mezőny, nagyon sok olyat beraktak, aki jó erős. Meglátjuk, mi lesz holnap a kenuban."

Rozbora András (KL2) a középdöntőben 47.066-tal a B-döntőben folytatta, ahol a 4. helyen ért célba 49.105-tel.

"Azt gondolom, a legtöbbet hoztam ki magamból, amit most per pillanat tudtam, azt kiadtam a középfutamban. Közel a legjobb időmhöz mentem, de ebben szerepet játszott az esős idő is, nagyon hideg van számomra. Korábban KL1-ben voltam, fölkategorizáltak KL2-be, annyiban nehéz nekem, hogy rajtam kívül csak olyan sportolók vannak itt, akik nem gerincsérültek, mindnek szerzett sérülése van. Nekem volt két éve edzőváltásom, voltak egészségi problémáim. Az új edzőmmel, Gombos Danival, azt a célt tűztük ki, hogy kijussak ide. Én azt gondolom, hogy nagy teljesítmény egy parasportolónak, hogy egyáltalán itt kinn van a paralimpián. Ezt elértük, itt meg törekedtünk arra, hogy ebből a legtöbbet kihozzuk."

Kiss Erik (KL3) óriási utolsó ötven méterrel, 42.033-mal bejutott az A-döntőben. Erik 44.210-et húzva a nyolcadik lett.

"Úgy jöttem ide, hogy először is jussak be a döntőbe, tovább nem gondolkoztam, Hatalmas nagy görcs jött le a szívemről, amikor meglett a döntő, örültem nagyon. Szoros volt a középfutam. Úgy érzem, nyugodtan tudtam versenyezni, meg felszabadultan a döntőben. A rajt nagyon jól sikerült, az első 100-150 méter jó lett, aztán nagyon elfáradtam. A szél egy kicsit lefárasztott, meg lehet, hogy túlságosan el is lőttem magamat. Egy hatodik-hetedik helyet azért becéloztam, úgy voltam vele, hogy az is benne van, de ez most így sikerült. Nagyon örülök, hogy az első paralimpiámon döntőbe kerültem. Úgy érzem, sok paralimpia van még bennem, teljes mértékben elégedett vagyok magammal. Párizsban már szeretnék egy dobogót megcélozni."

PARAKERÉKPÁR (Fudzsi Nemzetközi Motorsport Versenypálya)

Wermeser Zsombor (C5) országúti mezőnyversenyen 14. lett 2:34:30-cal, míg Ocelka Róbert és guide-ja, Nagy Gergely (B) ugyanebben számban 8. helyen ért be.

"Életünk legdurvább pályája volt, hiszen 102 kilóméter alatt 1800 méter volt a szintkülönbség és folyamatosan zuhogott az eső, ráadásul defektünk is volt, szóval rengeteg körülmény nehezítette meg a versenyt, de sikerült saját tempóban végigmenni. Az eredménnyel elégedettek vagyunk, mert végig az előre eltervezett watt-ot tudtok hozni, így egy nagyon sikeres paralimpián fejeztünk be ma" - idézte fel a futamot Nagy Gergely, Ocelka Róbert guide-ja.

PARAÚSZÁS (Tokiói Vizes Központ)

Pap Bianka (SM10) lehengerlő győzelme után ismételten vízbe ugrott, ezúttal 200m vegyesen. A negyedik legjobb idővel, 2:33.10-et úszva jutott a délutáni döntőbe, ahol hihetetlen versenyzéssel, óriási egyéni csúccsal (2:26.12) lett ezüstérmes.

"Kicsit nehéz volt a tegnap után ide koncentrálni. Nagyon sokat sírtam utána örömömben, még reggel is azzal kezdtem a napot, hogy sírtam. Kicsit pihentem még az előfutamban, délután szerettem volna kihozni magamból a maximumot. Nem tudtam, hogy mi lesz a vége, nagyon egyforma idővel érkeztünk, és szerintem nagyon jól jöttem ki az egészből, nagyon jó volt a verseny. Nagyon élveztem az egész hetet." - mondta Bia.

Rajta kívül Illés Fanni és Száraz Evelin (S6) úsztak még, ők 100m háton. Evelin 1:41.30-cal 14. lett , Fanni 1:36.58-cal 13.-ként végzett.

Élő eredménykövetés, menetrend, éremtáblázat a Magyar Paralimpiai Bizottság honlapján található: www.hparalimpia.hu

A hazai fejlesztésű ‘Seyu - Együtt a győzelemért!’ applikációval lehetőség nyílik a XVI. Paralimpiai Játékok helyszínén virtuális módon szurkolni a magyar parasportolóknak. Bővebb információ itt található.

A paralimpiáról készült fotókat Facebook oldalunkról lehet használni a Magyar Paralimpiai Csapat forrásmegjelölésével.

A versenyek a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság YouTube csatornáján, az M4 Sport csatornáján, valamint a www.m4sport.hu oldalon követhetők.